Összehasonlító fül

ÚJ! DJI MAVIC Air drónok és kiegészítők


search

Ossza meg!


DJI MAVIC Air drónok és kiegészítők



DJI Mavic Air vásárlás: Kicsi a bors, de ügyes!

2018 erősen kezdődött a DJI számára, ekkor mutatta be ugyanis a kínai cég a Mavic Air modellt, az első zsebre vágható drónt a Mavic családból. Az Air mind tudásában, mind méretében, mind pedig árában az aprócska Spark és a Mavic 2-es modellek között helyezkedik el, és tökéletes választás azoknak, akik egy hatalmas beruházás nélkül szeretnének egy komolyabb drónt maguknak.

 

Íme minden, amit a DJI Mavic Airről tudnod érdemes!

 

DJI Mavic Air vásárlás – a drón áttekintése

Mivel egy Mavic modellről van szó, az Air egy összehajtható kialakítást kapott, aminek köszönhetően elképesztően kompaktra sikeredett. Még egy nagyobb markú gyerek kezében és kényelmesen elfér, de akár egy nagyobb kabátzseben is el lehet rejteni (persze csak óvatosan).

 

Méreteit tekintve teljesen összehajtva a Mavic Air mindössze 8,4cm széles, 4,8cm magas, és 17cm hosszú. Habár a propellerek nem hajthatók be, egy vonalban illeszkednek a vázhoz, így nem valószínű, hogy véletlenül bármibe beleakadnának, vagy letörnének egy kisebb koccanástól. A propellerek persze leszerelhetők, ha cserélni kell őket, vagy hosszabb, rázósabb utazásra készülsz.

 

A drón elején egy kisméretű kamerát találunk, ami jóval több, mint aminek első ránézésre tűnik. A Mavic fedélzetén egy ugyan akkora (1/2,3”) szenzor található, mint a Sparkén, azonban a nagyobb modell háromtengelyes mechnikus stabilizációt (gimbal) is biztosít. Ennek használata némileg korlátozza a drón teljesítményét, de ezért cserébe igen stabil felvételeket kaphatunk. A kameráról lejjebb bővebben is beszámolunk!

 

A Mavic Air biztonságáról akadályérzékelő szenzor is gondoskodik, amelyek cseppet sem rontanak sportos, könnyed, modern megjelenésén.

 

DJI Mavic Air vásárlás: ilyen teljesítményre és repülési élményre számíthatsz

A DJI 68,4 km/órás csúcssebességet ígér, habár némi biztonságos hátszéllel ennél valamivel többet is ki lehet hozni a drónból (szembeszélben pedig értelemszerűen kevesebbre kell számítani). Fontos megjegyezni, hogy ez a sebesség Sport módban értendő – ha a stabilizátort is szeretnénk használni, akkor a maximális sebesség ennek durván a felére, kb. 29 km/h-ra csökken (ez szintén változhat a körülményektől függően).

 

A Mavic Air maximális ajánlott működtetési magassága 5000 méter – e felett a jel már nem elég stabil. Amire érdemes odafigyelni, hogy stabilizátor használatakor a maximális ereszkedő sebesség 1m/s-re csökken, ami azt jelenti, hogy párszáz méter magasból percekbe is beletelik majd, mire az Air földet ér (Sport módban ennél háromszor gyorsabb ereszkedést biztosít). Ez azért fontos, mert ha az akkumulátor merülni kezd, akkor számolni kell vele, hogy a drónnak sok időre lehet szüksége, hogy biztonságosan landoljon, mielőtt kifogyna belőle a szufla. Ügyelj a töltöttségmérőre!

 

Szintén tartsd észben a maximális repülési sebességeket, ha messzire repülsz a drónnal, mert időbe telhet, hogy visszatérjen a kiindulási pontra.

 

Ideális esetben (25 km/h mellett) a DJI 21 percnyi repülési időt ígér, amiből érdemes néhány percet lefaragni az imént említett okokból.

 

A Mavic Air biztonságáról GPS, GLONASS és hat akadályérzékelő gondoskodik, amelyek a drón elején, hátulján, és alján helyezkednek el, és egy magabiztos repülési élményt tesznek lehetővé (oldalsó érzékelői azonban nincsenek).

 

Ellentétben a komolyabb Mavic modellekkel, az Air nem kapta meg a DJI híres OcuSync technológiáját, ami lehetővé teszi többek között a DJI Goggles eszközre való vezetékmentes videóközvetítést is. A DJI Mavic Air-ben „csak” Wi-FI van, de amire kell, arra ez is megfelelő. Az okostelefonnal összeköthető távirányítóval összesen 4000 méter messzire lehet elreptetni az Air-t, távirányító nélkül (csak telefonnal) pedig nem egészen 80 méteres hatótávra lehet számítani.

 

DJI Mavic Air vásárlás – ezt a  kamerát kapod a drónnal

Végre az igazán izgalmas rész! A 35mm-es formátumúra átszámítva 24mm-es fix (f/2.8) objektív mögött egy 1/2,3”-os szenzor figyel, ami habár méretében megegyezik a Spark és az első Mavic Pro modellel, tudásában nagy előrelépést mutat. A Mavic Air 4K-s videórögzítésre képes, méghozzá 100 Mbps tömörítéssel, ami igazán szép teljesítmény egy zsebre vágható dróntól. A kamera felbontása egyébként 12 megapixeles, és a 24mm-esnek megfelelő objektívnek köszönhetően összesen 85°-os betekintési szöge van.

 

4K-s felvételt 30FPS-sel, FullHD (1080p) videókat pedig 120 FPS-sel rögzíthetünk rajta.

 

A Mavic Air kamerája továbbá teljesen automata fókuszt kínál, de ettől nem kell megijedni, ugyanis kialakításának köszönhetően lényegében minden fókuszban marad a képen, a legközelebbi arctól kezdve a legtávolabbi hegycsúcsig.

 

Összességében a Mavic Air kamerája egy nagyon szórakoztató, kényelmes repülési/rögzítési élményt kínál.

 

Rögzítési módjait tekintve az Air sokat örökölt a Sparktól (QuickShot), de új módokat is kapott – ezek a Boomerang (ami egy bumeránghoz hasonlóan repüli körbe a pilótát), és az Asteroid (amiben a drón úgy tesz, mintha egy aszteroida lenne, ami épp becsapódni készül, természetesen biztonságosan). Szórakoztató funkció még a gömbszerű képrögzítés is, ami egy közel 360-as feltételt készít a drón „szemszögéből”. Képek terén említést érdemel még a panoráma, és a HDR mód is.

 

DJI Mavic Air vásárlás: a repülés élménye

Természetesen megvannak a DJI-tól megszokott kiváló követő módok és pilótasegítő funkciók is.

 

A drón kezelhető távirányítóval, alkalmazással, és akár kézzel is. Az összes lehetséges mód használatához a DJI GO alkalmazásra lesz szükség. A legjobb repülési élményt kétségtelenül a mobil+távirányító kombináció nyújtja, de ha főleg automata módban szeretnéd használni a készüléket, akkor a távirányítóra sem lesz feltétlenül szükség.

 

A Mavic Air támogatja az ActiveTrack, a TapFly, a Tripod, a Cinematic, és a Point of Interest módokat, illetve megvannak rajta a már említett QuuicShot módok és a SmartCapture is.

 

Bizony, a SmartCapture az Airbe is belekerült, tehát a drónt akár kézmozdulatokkal is irányíthatjuk. Ha valaki már próbálta a Sparkon ezt a funkciót, annak üzenjük, hogy az Air sokkal ügyesebb ilyen téren, habár továbbra is csak szelfik készítésére ideális.

 

DJI Mavic Air vásárlás – APAS

A Mavic Air volt az első drón, amibe a DJI saját fejlesztésű APAS (Advanced Pilot Assistance Service) módja is belekerült. Dióhéjban ez a mód megpróbálja érzékelni, hogy mi van a drón előtt, és úgy módosítani a röppályáját, hogy továbbra is előre haladjon, de valamilyen módon elkerülje az akadályokat.

 

Ez a mód nagy előrelépés a szimpla akadályérzékelőkhöz képest (amik akadályt láttán csak megállították a drónt), azonban természetesen nem tökéletes, és nem ajánlatos 100%-ban bízni abban, hogy minden akadályt elkerül majd.

 

Az APAS alapértelmezettként nincs bekapcsolva, és külön kell aktiválni azt a DJI GO alkalmazásból. Fontos észben tartani, hogy az APAS csak a drón előtt lévő akadályokat tudja kikerülni – bármilyen más irányban haladva az adott irányba néző érzékelők megállítják a drónt, ha ütközésre számítanak.

 

DJI Mavic Air vásárlás: a távirányító

A Mavic Air nem az egyetlen kompakt újítás volt, amit a DJI 2018 elején bejelentett. A drónhoz egy teljesen új távirányító is piacra került, ami lecsavarozható joystickjeivel új értelmet ad a „hordozhatóság” szónak. A joystickek a távirányító alján rögzíthetők, így nem kell attól félni, hogy elvesznek, ha leszereljük őket az egységről.

 

A csatlakozáshoz választható 2,4 vagy 5,8 GHz-es mód is, amelyek alapértelmezettként automatikusan váltják egymást, de kézileg is lehet váltogatni közöttük. Nincs semmilyen különbség közöttük, és a drón nem fog tudni messzebbre repülni sem az egyikkel, sem a másikkal, csupán több csatornaopciót kínálnak, hogy a kapcsolat mindig a lehető legstabilabb legyen az Air és a távirányító között.


 

Dji MINI2 drone bemutató 2021. július 09.

Dji MINI2 drone bemutató

Szinte egy évvel azután, hogy a DJI megjelent a frissített és továbbfejlesztett Mavic Minivel, a Mini 2 megjelent. A Mavic Mini stratégiai kiadás volt, válaszul az FAA követelményére, miszerint minden 250 g feletti drónot regisztrálni kell. A tavalyi Mavic Mini súlya 250 g, és hogy minden kétséget kizárjon arról, hogy az újabb modell a súlyhatár alá esik-e, a Mini 2 súlya 249 g. Azok számára, akik aggódnak a drón regisztrálása iránt, ez jó hirt jelent. A frissített kiadással egy kis frissített márkajelzés...

Dróntechnológia 2020: a legelterjedtebb felhasználási szokások 2020. február 24.

A dróntechnológia múltja és jelene, jövője

Pilóta nélküli repülő járművek, légi robotok, drónok – bármilyen névvel is illetjük ezeket a készülékeket, kétségtelen, hogy az elmúlt évek során elképesztő ütemben nőtt a népszerűségük. Habár sokáig csak a mozikban vagy katonai bázisokon találkozhattunk velük (az utóbbi persze csak néhányakra igaz), a drónok mára nem csak a fogyasztói piacot hódították meg, hanem számos ipari szektort is forradalmasítottak, ami kevés technológiára igaz.

A drónreptetés alapjai kezdőknek 2020. február 17.

A drónreptetés alapjai kezdőknek

A drónok szó szerint egy teljesen új szintre emelik a felfedezés élményét. Ezek a repülő szerkezetek soha nem látott magaslatokból és szögekből kínálnak rálátást közvetlen környezetedre, és olyan helyekre is, amiket máshogy meg sem közelíthetnél. Azonban annak ellenére, hogy sok drón szinte már a dobozból kicsomagolva készen áll a repülésre, rólad, mint újdonsült pilótáról ez még nem mondható el. Egyet se félj, ugyanis az alábbi útmutató pont neked szól! Íme minden, amit kezdő pilótaként tudnod kell a drónokról!  

DJI Mavic drónok: DJI Mavic Mini, DJI Mavic PRO, DJI Mavic 2 2020. február 17.

Melyik DJI Mavic drón való neked?

Pályafutása során a DJI számos Mavic drónt dobott a piacra, és aki így 2020 elején végigpillant a termékcsalád tagjain, az láthatja, hogy a különböző modellek árai jócskán eltérnek egymástól. Szóval mi a különbség a DJI Mavic széria drónjai között? Miért választana valaki egy drágább modellt egy megfizethetőbb helyett vagy éppen fordítva? Mire kell odafigyelni, ha az ember DJI Mavic drónt szeretne vásárolni magának? A következő összehasonlításban minden kérdésre választ adunk, a cikk végén...


Tovább a többi hírhez